joi, 5 iunie 2014

Mituri in legatura cu atractia fizica



Cand am inceput sa scriu aceasta carte,am intervievat si am distribuit chestionare la un numar de peste saptezeci de barbati.Raspunsurile au fost mai mult decat satisfacatoare.Multi si-au manifestat dorinta de a discuta despre aceste probleme,caci oricare barbat se considera un fel de expert in materie.In definitiv,nu fusesera aproape toata viata cu ochii atintiti asupra femeilor ? De fapt,nu ei s-au napustit asupra ideii de atractie sexuala  cu cel mai mare entuziasm ? Majoritatea celor care mi-au completat formularele au fost dispusi sa le transmita si altora.Chestionarul meu a devenit subiectul principal de conversatie pentru personalul masculin al lacului de acumulare Edison de langa Detroit,al companiei Fortuna 500,al intreprinderii de masini,al unui grup de scriitori si al unui birou de telecomunicatii.La una dintre companii,chestionarul meu a a circulat ca un memorandum menit,probabil,sa condimenteze o zi de lucru plicticoasa.Profesiile barbatilor care au raspuns au variat de la studenti si ingineri,pana la agenti comerciali si juristi,iar varsta de la douazeci la saizeci de ani.

     Am stat de vorba la modul general ,cu zeci de oameni si am consultat zeci de scriitoare.Eram constienta ca trebuia sa intervievez si un numar de femei obisnuite,considerate de barbati ca fiind atragatoare,Aici exista o mica problema-barbatii si femeile au idei considerabil diferite in problema care ma interesa.Cum va putea o femeie sa selecteze o alta femeie din punct de vedere al atractiei pe care o execcita supra barbatilor? Am rezolvat chestiunea cerand barbatilor sa recomande femei pentru acest sondaj.Femeia trebuia sa aiba peste douazeci de ani si sa nu fie sotia sau prietena celui care o recomanda(am precizat acest lucru ca sa evit favoritismul).

      Cele saizeci de femei cu care am stat efeectiv de vorba,mi-au deschis ochii si mi-au spulberat ideile preconcepute.Imi inchipuiam ca voi chestiona dive de o senzulaitate debordanta,frumuseti pline de o aroganta lasciva,foarte tinere,cu decolteuri indraznete,cu fizic provocator,mustind a sex.Cand colo surpriza! Singura calitate care parea sa le fie comuna era caldura emanata de persoana lor.Cum am mai spus,mi-au fost recomadate de catre barbati,care mi le-au prezentat ca exemplare femei de femei fizic atragatoare,in varsta de la 25-51 de ani.Presupun ca deoarece majoritatea barbatilor in cauza erau peste 30 de ani,varsta femeilor vizate tindea catre 30 si ceva peste.Desi atragatoare,nu am remarcat nici una gen coperta.De altfel,nu aveau toate siluete de manechin;majoritatea erau bine facute,dar cu linii mai degraba curbe.Una dintre ele mi-a marturisit ca nu s-a expus in costum de baie sau sort,decat atunci cand a fost necesar.O blonda foarte placuta,care avea o voce delicios de ragusita,avusese poliemielita si ramasese cu gamba usor mai scurta decat cealalta,drept care schiopata vizibil.



    Cu toate astea ,iata ce mi-au relatat barbatii in cauza in legatura cu aceste femei:,,Este o vulpoaica tare faina''(Maria ,36 ani,o blonda zvelta,cu aspect fragil,avand un comportament dulce si timid.

        ,,Fata asta are ceva deosebit,lucreaza la receptie,si cand am dat prima data ochii cu ea am pufnit in ras-arata a parasuta de lux''(Renee,24 de ani,cu o coama bogata de par blond-cenusiu,lung pana la solduri,cu un trup bine facut,solid)
        ,,E suficient s-o vezi si stii ca e grozava la pat;cand face dragoste se abandoneaza cu totul actului in sine.''(Gwen,40 de ani,mititica,cu par negru carliontat,obsedata ca e prea plinuta).
       ,,E de-a dreptul superba.Pare nevinovata.Cred ca asta te si atrage,inocenta.''(Dwana,29 de ani,subtire si negricioasa,cu ochii caprui,imensi,vioi si o aparenta timiditate care te dezarmeaza).
   
    Inainte de a discuta cu aceste specimene fermecatoare,si eu,ca majoritatea femeilor,aveam idei preconcepute considerand absolut necesare anume calitati,ca de pilda; sa fie tanara,sa fie frumoasa si bine machiata,sa fie supla,sa arate ca un manechin.
      Consideram ca atractia fizica inseamna,inainte de toate,frumusete fizica.Exista un anume standard pentru femeia sexy,pe care trebuie sa-l atingi.Eram convinsa ca barbatii judeca femeile dupa canoanele pe care ei le folosesc.Barbatilor le plac trufandale gen Playboy si Penthouse.Si lista poate continua.Ceea ce am enumerat mai sus reprezinta mituri,dar realitatea e cu totul alata sau partial diferita.
   A fi atragatoare este un lucru la indemana majoritatii femeilor care inteleg ca;a fi sexy inseamna a gandi sexy;a te gandi la sex,a-ti insusi un comportament mai provocator care sa exteriorizeze propria sexualitate.
      In acest blog veti putea gasi toate fatetele atractiei sexuale:trupurile noastre si ceea ce le face sa devina ispititoare;limbajul trupesc si toate acele semnale subtile pe care le degajam pentru a atrage atentia barbatilor;cum se flirteaza;anumiti catalizatori care intensifica atractia sexuala;cum sa ne folosim inteligenta pentru a proiecta in jurul nostru o puternica aura de erotism;atractia fizica in existenta noastra cotidiana;alegere,semnalizare,cuplare,decuplare.
        Pentru inceput,hai sa examinam in detaliu cateva dintre miturile existente.De exemplu,ce se intampla cu mitul tineretii in legatura cu atractia fizica.
      Femeile de ,,o anumita varsta''(sa zicem intre 40 si 50 de ani sunt din ce in ce mai prezente pe micile ecrane si nu in rolul de bunicute,ci mai degraba de acele femei fatale.Chiar si companii de cosmetice Germaine Monteil folosesc modele splendide de 50 de ani,de exemplu Tish Hooker,pentru ale promova produsele.Probabil ca exista un motiv foarte serios,daca femeile din aceasta grupa de varsta sunt considerate din ce in ce mai frecvent atragatoare din punct de vedere fizic.Fenomenul ar putea fi pur si simplu o cauza demografica.
   Institutul de cercetari Mediamark estimeaza ca 52% din populatia S.U.A.e constituita din femei si ca peste 60% din acestea sunt trecute de 35 de ani.Aproximativ 44% din femeile americane au trecut de varsta de 45 de ani.
        Interesant e si faptul ca industria cosmetica,aflata in concurenta acerba pentru cucerirea acestui important segment de piata,apeleaza la constiinta de sine a femeilor si folosea reclame fie cu  femei mai,,coapte'',ca de pilda Joan Collins care avea 50 de ani.Dupa parerea altei firme care studiaza fenomenul,Calwell Partners,acest lucru ar putea fi in legatura cu modificare perceptiei pe care o au acum femeile in legatura cu varsta lor.Multe dintre femeile mature,care au atins varsta medie,se simt cu cinnci pana la cinsprezece ani mai tinere.La 50 de ani foarte multi oameni se simt ca la 35.
,,Multe femei raman fixate la varsta de 30 de ani pentru totdeauna,explicatia fiind de ordin psihologic....''
          Sentimentul ca sunt mai tinere decat in realitate,propriu in general femeilor,le confera un plus de intelepciune care se regaseste in cresterea activitatii sexuale.Dupa parerea mea,o femeie care se simte inca de 30 de ani are sanse sporite de a fi sigura de sine,ceea ce o ajua enorm sa devina atragatoare.

      Multor femei le este teama ca nu cumva dupa o anumita varsta;,atractia pe care o exercita asupra sexului opus sa dispara peste noapte,lasand in urma doar riduri si amintiri.Pe la 37 de ani am trait si eu cu aceleasi nelinisti;ma simteam de parca mi-ar fi ramas in fata doar cativa ani buni,sexual vorbind.Sa fie,oare,justificata aceasta neliniste.
 In ce masura influenteaza varsta atractia fizca? Intrebarile meritau ,,sapaturi mai adanci'',drept care m-am decis sa le pun ,atat verbal,cat si in chestionarele pe care le-am distribuit celor 73 de barbati.
     La afirmatia;Atractia fizica n-are nimic comun cu varsta.O femeie de 50 de ani poate fi la fel de atragatoare ca o tanara de 20 de ani'',jumatate din barbati au comlpetat,,uneori'',iar restul au raspuns fie ,,in general'',fie ,,aproape intotdeauna''. Cu alte cuvinte,majoritatea barbatilor credeau ca o femeie de 50 de ani poate fi atragatoare.Un singur barbat a completat,,niciodata''.
      ,,O femeie de 50 de ani'',scria un barbat, ,,poate poseda o experienta mai mare de a fi fizic atragatoare decat una de 20''.
       Autorul Sidney Sheldon spune:,,Un trup bine conservat este binevenit in orice pat;o femeie chiar la 50 sau 60 de ani poate fi ispititoare daca si-a pastrat forma.Eu cred ca femeile devin mai seducatoare pe masura ce inainteaza in varsta.Experienta isi spune cuvantul cand e vorba de pat.''


     In 1984 Cercetarile Penthouse au aratat ca 55% din chestionati au raspuns ca varsta femeii nu are importanta;195 doreau femei mai tinere,16% femei de aceeasi varsta si 115 erau atrasi de femei mai in varsta.
       Nici femeile care depasesc varsta de 50 de ani nu pierd brusc legatura cu ,,departamentul''atractie sexuala.Asa cum  a remarcat Sidney Sheldon,daca doresc sa se mentina atragatoare la nevoie sa-si pastreze exact ceea ce se cere femeilor mai tinere-siguranta de sine,senzualitate si un trup apetisant.Barbatii mi-au repetat de nenumarate ori ca o femeie trecuta de 50 de ani nu implica ideea materna,,daca poseda acele insusiri pe care le consider atragatoare''.
       ,, S-o luam de exemplu ,pe Joan Collins'', mi-a spus un comis voiajor de 45 de ani.
,,Am urmarit-o laT.V.noaptea trecuta.
Dumnezeule...Tenul neted,fara riduri,este foarte important.Femeile mai in varsta care nu au riduri pot arata mai bine decat cele tinere ridate.
     Un scriitor de 35 de ani mi-a confirmat preferintele multor barbati cand mi-a impartasit ca nu se da in vant dupa femei foarte tinere.Numele kui Joan Collins a fost din nou citat:''Pentru mine varsta conteaza doar intr-o anumita masura.O femeie cu adevarat seducatoare trebuie sa fie o femeie de lume,matura;nu sunt interesat de tarancute inocente,cu ochi nevinovati de caprioara.Pretentiile mele exclud majoritatea femeilor sub 25 de ani.De asemenea multe femei par sa atinga punctul culminant la o varsta mai coapta.Sa ne gandim doar la Joan Collins,Linda Evans,Jane Fonda si Catherine Deneuve.Toate aceste femei sunt trecute de 40 de ani,dar au ramas extrem de atrgatoare.Fiecare din ele exalta senzulaitate,inteligenta,sofisticare si incredere in sine''

      ,,Ideile in legatura cu toata aceasta problema s-au schimbat cu varsta(45 de ani)'',mi-a spus un alt barbat.''La 19-20 de ani femeile pot fi foarte atragatoare,dar dupa gustul meu de acum sunt neterminate,nu si-au facut inca staggiul,nu au invatat inca lectia.Femeile mai coapte au mai multe de oferit intr-o legatura.Nu sunt atat de proaspete,fizic vorbind,in schimbau infinit mai multe calitati pe plan uman''.

2 comentarii:

  1. Din categoria, femeilor de
    peste
    40 de ani, nu poate lipsi, Sharon Stone. Parerea mea.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da,sunt de acord.E vorba de o de o informatie mai veche,dar destul de actuala ca principii.Insa fiecare isi poate adapta informatia conform cunostiintelor sale, Sharon Stone este inca un star sexy.

      Ștergere